Obrtnička komora Zagreb
Published on Obrtnička komora Zagreb (https://okz.hr)

Početna > Prezentacija dualnog modela obrazovanja na primjeru strukovnog kurikuluma za zanimanje kozmetičar

Prezentacija dualnog modela obrazovanja na primjeru strukovnog kurikuluma za zanimanje kozmetičar

Što sve donosi dualni model strukovnog kurikuluma kozmetičar, članicama Sekcije kozmetičara pojasnile su jučer predstavnice Ministarstva znanosti i obrazovanja, Andreja Uroić Landekić, voditeljica Službe za strukovno obrazovanje i Elisabetta Fortunato, viša stručna savjetnica u MZO.

U uvodnom dijelu gđa Uroić Landekić prisutnima je općenito pojasnila eksperimentalnu provedbu i strateški okvir za uvođenje dualnog modela obrazovanja čija je osnovna karakteristika učenje temeljeno na radu.

Gđa Fortunato pojasnila je ulogu koncepta HKO-a u sustavu obrazovanja i tržišta rada  te dualni model na primjeru strukovnog kurikuluma “Kozmetičar” koji se eksperimentalno provodi u Obrtničkoj školi za osobne usluge u Zagrebu i Srednjoj strukovnoj školi u Varaždinu.

Četverogodišnji strukovni kurikulum za zanimanje Kozmetičar po dualnom modelu u odnosu na klasičan četverogodišnji model obrazovanja za to zanimanje temelji se na učenju temeljenom na radu što podrazumijeva i povećanje broja sati praktične nastave u odnosu na klasičan model obrazovanja.

Novina strukovnog kurikuluma je potpisivanje ugovora o dualnom obrazovanju između učenika i gospodarskog subjekta kod kojeg provodi praktični dio nastave, kojim bi bili definirani poslovi koje učenik obavlja. Potpisivanje ugovora omogućilo bi priznavanje radnog iskustva. Predstavnice Ministarstva najavile su da će 30. i 31. listopada u Mariji Bistrici u organizaciji MZO održati  stručno usavršavanje s ciljem definiranja poslova koje učenik treba obavljati  i konačnog prijedlog ugovora, na koje su pozvale članice Sekcije da se odazovu kako bi svojim prijedlozima doprinijele definiranju istih.

Što se tiče praćenja i vrednovanja kozmetičke prakse nju će provoditi nastavnici najmanje jednom mjesečno. Učenik će kao i do sada imati mapu praktične nastave i vježbe koja će se koristiti sve četiri godine.

U otvorenoj raspravi članice Sekcije iznijele su nezadovoljstvo što strukovnim kurikulumom nije  propisano da se praktični dio nastave može obavljati samo u licenciranim kozmetičkim salonima uz nadzor majstora kozmetičara.

Također, istaknuto je da povećani broj praktičnog dijela naukovanja iziskuje puno veći angažman stručne osobe, a samo sklapanje ugovora s naučnikom dodatno financijski opterećuje obrtnike koji će po svemu sudeći biti u obvezi izdvajanja veće tzv. novčane nagrade.

Na radnom sastanku sudjelovale su i voditeljica Ureda za obrazovanje Obrtničke komore Zagreb Iva Tušin, voditeljica Odjela za obrazovanje i razvoj ljudskih potencijala Hravtske obrtničke komore Mirela Lekić, zamjenica voditeljice Odjela za obrazovanje i razvoj ljudskih potencijala HOK-a Mirela Franović , ravnateljica Obrtničke škole za osobne usluge te Ana Tolp, voditeljica praktične nastave u Obrtničkoj školi za osobne usluge.

antonija.horvat sri, 10/24/2018 - 14:07


Source URL:https://okz.hr/novosti/prezentacija-dualnog-modela-obrazovanja-na-primjeru-strukovnog-kurikuluma-za-zanimanje