Turistička inspekcija pojačava nadzor ugostiteljskih objekata u Zagrebu, osobito lokala u užem centru Zagreba.
Nadzori se provode za vikende 17. do 19. ožujka i 24. do 26. ožujka 2017. godine.
Turistički inspektor prilikom obavljanja inspekcijskog nadzora poslovanja ugostiteljskog objekta, utvrđuje:
1. je li na ulazu u ugostiteljski objekt, odnosno na ulazu ugostiteljskog objekta smještenog u građevini zaštićenoj kao kulturno dobro, vidno istaknut na propisani način, natpis s oznakom vrste ugostiteljskog objekta, vrste i kategorije ugostiteljskog objekta, posebnog standarda, oznake kvalitete utvrđene rješenjem Ministarstva turizma;
2. je li na ulazu u objekt vidno istaknuta obavijest o radnom vremenu, radnim odnosno neradnim danima te pridržava li se ugostitelj propisanog radnog vremena;
3. je li utvrđen kućni red u ugostiteljskim objektima za smještaj i istaknut na recepciji te je li izvadak iz kućnog reda istaknut u svim sobama i apartmanima;
4. je li ugostitelj utvrdio normative o utrošku namirnica za pojedino jelo, piće i napitak, pruža li usluge u količinama i kakvoći prema normativima te je li na zahtjev normativ predočio gostu;
5. je li ugostitelj vidno istaknuo cijene usluga koje nudi, na način dostupan gostima i pridržava li se istaknutih cijena, a kod pružanja usluga smještaja je li u cjenicima istaknuo i iznos boravišne pristojbe te je li cjenike stavio na raspolaganje gostima u dovoljnom broju primjeraka. Također, u ugostiteljskim objektima iz skupine „Restorani" i „Barovi", u kojima se gostima nude topla i hladna jela, utvrđuje jesu li jelovnici i karte pića izloženi na ulazu ugostiteljskog objekta na prikladan način, jesu li u jelovniku navedena jela i slastice, a u karti pića, pića i napici te njihove cijene s porezom, jesu li jelovnik i karta pića ispisani na hrvatskom i najmanje jednom svjetskom jeziku, stavljaju li se jelovnik i karta pića na uvid gostu prije preuzimanja narudžbe te uslužuju li se jela, slastice, pića i napici, navedeni u jelovniku i karti, na zahtjev gosta;
6. izdaje li ugostitelj gostu račun za svaku pruženu ugostiteljsku uslugu s naznakom vrste, količine i cijene pruženih usluga, odnosno odobrenog popusta te navodi li u računu kod pružanja usluga smještaja i iznos boravišne pristojbe;
7. onemogućuje li ugostitelj iznošenje pića i napitaka radi konzumiranja izvan zatvorenih prostora ugostiteljskog objekta iz skupine „Barovi" koji ispunjavaju uvjete za rad noću (noćni klub, noćni bar, disco klub) i rade od 21.00 do 6.00 sati;
8. vodi li ugostitelj na propisani način knjigu gostiju u ugostiteljskom objektu za smještaj;
9. omogućuje li ugostitelj korisniku usluge podnošenje pisanih prigovora prema posebnom propisu kojim je uređena zaštita potrošača, tj. prema odredbama Zakona o zaštiti potrošača;
10. jesu li u ugostiteljskom objektu za smještaj gosti osigurani od posljedica nesretnog slučaja;
11. je li ugostitelj pisanim putem obavijestio Ministarstvo turizma o prestanku obavljanja djelatnosti u ugostiteljskom objektu, u roku od osam dana od nastale promjene;
12. je li ugostitelj, koji u ugostiteljskom objektu pruža usluge naturistima, uz naziv vrste ugostiteljskog objekta, istaknuo i oznaku da se u tom objektu pružaju usluge naturistima;
13. koristi li ugostitelj, prilikom oglašavanja i reklamiranja usluga i isticanja poruka u komercijalnom poslovanju, oznaku propisane vrste i kategorije ugostiteljskog objekta, posebnog standarda, odnosno oznake kvalitete utvrđene rješenjem Ministarstva turizma;
14. pruža li ugostitelj ugostiteljske usluge koje nisu utvrđene rješenjem Ministarstva turizma;
15. uslužuje li, odnosno dopušta li konzumiranje alkoholnih pića u ugostiteljskom objektu osobama mlađim od 18 godina, ima li na vidljivom mjestu istaknutu oznaku o zabrani usluživanja, odnosno konzumiranja alkoholnih pića osobama mlađim od 18 godina, te uslužuje li alkoholna pića u ugostiteljskom objektu u određenom razdoblju tijekom dana, ukoliko je to zabranilo predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave;
16. ispunjava li ugostiteljski objekt minimalne uvjete za vrstu, odnosno kategoriju i posebni standard.
U provedbi inspekcijskog nadzora u području ugostiteljske djelatnosti, odnosno pružanja ugostiteljskih usluga, turistički inspektor će rješenjem zabraniti pravnoj ili fizičkoj osobi, do otklanjanja utvrđenih nedostataka, daljnje obavljanje ugostiteljske djelatnosti, odnosno pružanje ugostiteljskih usluga, u dijelu u kojem se pružaju suprotno rješenju nadležnog tijela, odnosno Ministarstva turizma.
U slučaju da ugostiteljski objekt ili objekt u kojem se pružaju pojedine ugostiteljske usluge ne udovoljava uvjetima propisanim Zakonom o ugostiteljskoj djelatnosti i propisima donesenim na temelju tog zakona, turistički inspektor naredit će otklanjanje utvrđenih nedostataka i nepravilnosti određujući rok u kojem se nedostaci i nepravilnosti moraju otkloniti, a ako ne budu otklonjeni u određenom roku, turistički inspektor zabranit će obavljanje ugostiteljske djelatnosti odnosno pružanje pojedinih ugostiteljskih usluga u objektu, dok se nedostaci i nepravilnosti ne otklone.
Novčane kazne za prekršaje utvrđene inspekcijskim nadzorom propisane su za pravnu osobu u najnižem iznosu od 10.000 kuna i najvišem iznosu od 150.000 kuna, a za odgovornu osobu u pravnoj osobi i za fizičku osobu u najnižem iznosu od 2.000 kuna i najvišem iznosu od 15.000 kuna.
Turistički inspektor može za prekršaje utvrđene inspekcijskim nadzorom na mjestu izvršenja prekršaja naplatiti novčanu kaznu u najnižem iznosu od 750 kuna i najvišem iznosu od 5.000 kuna.
antonija.horvat