U okviru jubilarnog 10. Zagrebačkog obrtničkog sajma, uz bogat interaktivni program i prezentacije brojnih obrtničkih zanimanja, uvedena je i važna novost – stručni dio programa, posvećen ključnim temama za budućnost obrtništva.

Održan je panel pod nazivom „Obrazovanje za obrtnička zanimanja u okviru kurikularne reforme strukovnog obrazovanja“, koji je moderirala Antonija Tretinjak, potpredsjednica Obrtničke komore Zagreb, obrtnica i predsjednica Odbora za strukovnu izobrazbu Hrvatske obrtničke komore.

U panelu su sudjelovali: Danijela Žagar, načelnica Sektora u Upravi za poduzetništvo i obrt, Ministarstvo gospodarstva, Andreja Uroić Landekić, voditeljica Odjela za promociju strukovnog obrazovanja, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, Vesna Anđelić, pomoćnica ravnatelja za razvoj strukovnog obrazovanja, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), Mirela Lekić, voditeljica Odjela za obrazovanje, Hrvatska obrtnička komora, Vjeran Štublin, voditelj Odsjeka za odgoj i obrazovanje, Zagrebačka županija, Davor Škiljan, ravnatelj obrtničke škole. 

Tema panela bila je odgovor na aktualne izazove u obrazovanju za obrtnička zanimanja, koje se danas nalazi na prekretnici zbog uvođenja kurikularne reforme, novih strukovnih kurikula i modularne nastave.
Kako je istaknuto tijekom rasprave, ovakve strukturne promjene otvaraju brojna pitanja i izazove – od provedbe u praksi do usklađivanja obrazovnih programa s potrebama tržišta rada. Sudionici su jasno poručili da je suradnja između obrazovnog sustava, gospodarstva i samih obrtnika ključna za uspjeh reforme.

Uz to, panel je otvorio prostor za raspravu o aktualnim problemima u sustavu, poput ukidanja upisa u pojedina zanimanja, i to upravo ona koja su već sada deficitarna. 

Obrtnici su izrazili zabrinutost i nezadovoljstvo, upozorivši na potrebu bolje koordinacije i strateškog planiranja između obrazovnog i gospodarskog sektora.

Panel je okupio relevantne dionike i potaknuo važan dijalog koji će, nadamo se, imati konkretne rezultate i pridonijeti stvaranju modernog, održivog i kvalitetnog strukovnog obrazovanja.