Od 19. do 22.02.2013. Ivan Obad, predsjednik Obrtničke komore Zagreb, Miran Šoić, tajnik i Kristina Hadaš, stručni suradnik u Uredu za obrazovanje sudjelovali su na 5. sastanku u Lublinu/ Poljska.

U sklopu projektne aktivnosti svi sudionici zemalja partnera obišli su Tehničku i ugostiteljsku školu Pape Ivana Pavla II u Lublinu uz pratnju ravnatelja škole. Škola ima 1100 učenika, 105 učitelja i 45 članova administrativnog osoblja. Posebna zanimljivost škole jest to što se škola bavi komercijalnom djelatnošću odnosno prodajom robe, tj. hrane koja se priprema u školskim radionicama, a navedeni novac predstavlja dohodak škole koji se koristi za potrebe same škole. Dotična škola se rasprostire na površini od 12,000 kvadratnih metara uključujući i sportsku dvoranu i vanjske sportske terene koji se koriste za aktivnosti škole, ali i koji se iznajmljuju za izvođenje raznih drugih sportskih ili sličnih aktivnosti. Tijekom posjete školi sudionici su obišli informatičku i ugostiteljsku učionicu, učionicu za biološku nastavu (tzv. mikrobiološka učionica), zatim multimedijalnu učionicu (biblioteka, pristup Internetu) kao i učiteljsku zbornicu. Nakon obilaska škole domaćini su organizirali ručak u prostorijama škole te poslužili hranu pripremljenu u školskoj kuhinji (radionici).

Nakon obilaska navedene škole u 14.00 sati organizirano je primanje za sve sudionike sastanka u Uredu gradonačelnika grada Lublina. Sudionike su pozdravili g. Miszczak, predsjednik Obrtničke komore Lublin i zamjenica gradonačelnika zadužena za pitanja obrazovanja i kulture koja je sudionicima ukratko objasnila povijest grada Lublina, djelatnosti kojima se bavi Ured gradonačelnika, te naglasila važnost cjeloživotnog obrazovanja obzirom na činjenicu da je Lublin jedan od navjećih obrazovnih centara u Poljskoj (oko 100 000 studenata koji ovdje dolaze studirati iz cijelog svijeta).

U četvrtak 21.02.2013. u prijepodnevnim satima sudionici sastanka su održali prezentacije na zadane teme. Prvu prezentaciju je održala Agata Strudzinska na temu obrazovnog sustava u Poljskoj. Nakon navedene prezentacije održala je još jednu prezentaciju vezano za SWOT analizu sustava sutrukovnog obrazovanja u Poljskoj. Nakon toga prezentaciju na temu aktivnosti provedenih tijekom zadnjih nekoliko mjeseci vezano za promoviranje strukovnog obrazovanja u Zagrebu održala je Kristina Hadaš iz Obrtničke komore Zagreb. Potom su partneri iz Litve održali prezentaciju o aktivnostima vezano za promoviranje upisa u njihovu ugostiteljsku školu (tzv. Dan otvorenih vrata tijekom kojeg je oko 350 učenika obišlo njihovu školu i sudjelovalo u aktivnostima praktične nastave). Zatim je Lidia Nistor Carmen prezentirala zapisnik sa zadnjeg sastanka održanog u Rumunjskoj, te održala prezentaciju vezano za posjet 2 učenika njihove srednje škole (2 stolara) jednoj osnovnoj školi. Nakon toga su partneri iz Turske održali prezentaciju vezano za financijske probleme sa kojima se suočavaju strukovne škole kada prate tehnička dostignuća i prenose to znanje na svoje škole. I na kraju je zadnju prezentaciju održao Mario Šušak na temu održavanja Business Day-a 02.10.2012. u Frankfurtu.

Posjet privatnoj frizerskoj i ugostiteljskoj školi pod nazivom LIDER omogućio je pregled praktične provedbe pomoćničkih ispita za frizere. 7 kandidatkinja je polagalo ispit u 3 dijela, prvi dio je bila večernja frizura, zatim frizura mokri val, i na kraju dnevna frizura. Nakon ispita organiziran je kratki obilazak prostorija i radionica navedene škole.

Zadnjeg dana susreta 22.02.2013. (petak) održan je završni sastanak svih partnera tijekom kojeg su sudionici iznijeli svoju ocjenu sastanka u Poljskoj. Svi sudionici su izrazili zadovoljstvo viđenim aktivnostima i zahvalili domaćinima na dobroj organizaciji.

Zaključeno je i dogovoreno sljedeće:

  • svi sudionici će e-mailom poslati kratku evaluaciju Agati Strudzinskoj kako bi ih uključila u svoje konačno izvješće za koje je dogovoreno da treba biti dostavljeno svim partnerima i Turskoj radi objave na web stranicama do 15.03.2013.
  • svi partneri će poslati sve svoje materijale koji do sada nisu bili objavljeni na web stranici kolegama u Litvu kako bi oni mogli izraditi katalog projekta i do svibnja pripremiti većinu materijala za tisak.
  • do 10.04.2013. svi partneri će Litvi dostaviti recepte za nacionalni kolač s detaljnim uputama kako bi škola probno izradila kolače i osigurala uspješnu pripremu „European Cake“ u svibnju kada se kod njih bude organizirao sljedeći sastanak.
  • sastanak u Litvi će se održati u periodu od 06. – 10.05.2013.

Kolegice iz Litve su zamolile sudionike da što prije jave točan broj sudionika na tom sastanku kako bi one mogle organizirati sve pripreme.

  • završna konferencija projekta/zadnji sastanak partnera održat će se u Zagrebu od 17. do 19.06.2013.

Na kraju sastanka sudionike je pozdravio g. Miszczak, predsjednik Obrtničke komore Lublin, zahvalio im na dolasku i izrazio želju za ponovnim susretom u Lublinu nekom drugom prigodom. Predsjednik Miszczak je sudionicima podijelio certifikate o sudjelovanju i predao im prigodne poklone u ime Obrtničke komore Lublin.