Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta RH organiziralo je 26. veljače Drugi međuresorni dijalog za unaprjeđenje politike zaštite prava potrošača u RH. Susret je okupio većinu dionika politike zaštite potrošača i nastavak je Prvog međuresornog dijaloga za unaprjeđenje politike zaštite prava potrošača održanog u prosincu prošle godine.
Na njemu su dionici predložili zaključke iz područja zaštite potrošača u cilju što kvalitetnije zajedničke realizacije planiranih aktivnosti i mjera, kao i umrežavanja dionika u ispunjenju zajedničkih ciljeva.
Sudionici skupa predstavljaju široki spektar dionika uključenih u politiku zaštite prava potrošača u RH od predstavnika ministarstava, preko komora i agencija do udruga za zaštitu potrošača.
U uvodnom dijelu državna tajnica Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, Nataša Mikuš Žigman predstavila je aktivnosti koje su provedene od održavanja Prvog međuresornog dijaloga te istaknula kako je cilj okupljanja svih dionika politike zaštite prava potrošača unaprjeđenje ovog područja na dobrobit potrošača. Kroz prvi plenarni dio Drugog međuresornog dijaloga predstavnici različitih dionika politike zaštite prava potrošača predstavili su aktivnosti i mjere koje provode i/ili planiraju provesti, kao i mogućnosti financiranja rada udruga za zaštitu potrošača u RH. U drugom dijelu održane su interaktivne radionice kroz koje su doneseni novi zaključci, a koji će poslužiti kao osnova za donošenje novih mjera u području politike zaštite prava potrošača. Glavna pitanja o kojima su sudionici raspravljali odnosila su se na kapacitete i mogućnosti korištenja EU sredstava za financiranje rada udruga za zaštitu potrošača i komunikacijske kanale putem kojih se može doprijeti do što većeg broja građana RH.
Doneseni zaključci naglašavaju nužnost jačanja institucionalnih kapaciteta udruga za zaštitu potrošača i njihove edukacije za izradu projekata, dok je za komunikacijske kanale predložena izrada nacionalne komunikacijske strategije za unaprjeđenje politike zaštite potrošača koju bi donijelo Nacionalno vijeće za zaštitu potrošača Vlade RH, uz mogućnost da ista bude dio Nacionalne razvojne strategije RH za razdoblje do 2030.
Najavljeno je obilježavanje Svjetskog dana prava potrošača koji će se pod nazivom „Pametno s pametnim tehnologijama – zaštita potrošača u digitalnom svijetu“ kroz niz radionica održati u Tehničkom muzeju Nikola Tesla u Zagrebu 15. ožujka 2019.
Hrvatska obrtnička komora (HOK) aktivni je nositelj zaštite potrošača. Aktivnosti iz ovog područja koje provodi HOK su edukacije članova o obvezama iz Zakona o zaštiti potrošača, rješavanje sporova koje članovi HOK-a imaju s potrošačima, sudjelovanje u izradi i donošenju regulative iz ovog područja kao i druge aktivnosti iz Nacionalnog programa zaštite potrošača za razdoblje od 2017. do 2020. godine.
Anonymous