Bliži se kraj nastavne godine, a time i donošenje važne odluke za tisuće osmaša diljem Hrvatske – koju srednju upisati. Tim povodom razgovarali smo s dr.sc. Mirzom Šabićem, predsjednikom Obrtničke komore Zagreb.
S obzirom na to da Hrvatska ima samo 3,88 milijuna stanovnika i sve manje radno aktivnog stanovništva, Hrvatska je u vrhu EU po uvozu stranih radnika s obzirom na broj stanovnika. Građevina, turizam, ugostiteljstvo – to su sektori koji u potpunosti ovise o stranim radnicima. Problem je, smatraju strukovne udruge, i u neskladu tržišta rada i obrazovanja.
Bliži se kraj nastavne godine, a time i donošenje važne odluke za tisuće osmaša diljem Hrvatske – koju srednju upisati. Tim povodom razgovarali smo s dr.sc. Mirzom Šabićem, predsjednikom Obrtničke komore Zagreb.
Strukovne škole kreću s pripremama za upise. Kako motivirati osmaše, ali i njihove roditelje za upis u obrtnička zanimanja?
Djecu motiviramo preko osnovnih škola, informiranjem i edukacijom roditelja i staratelja koji u konačnici imaju najveći utjecaj na odabir škole.
Tiskamo 10.000 brošura o strukovnim školama grada Zagreba i Zagrebačke županije koje se podijele svim učenicima završnih razreda osnovnih škola. Snimali smo reklamu koja se vrti na HRT, radimo radijske emisije u kojoj gostuju ravnatelji srednjih strukovnih škola i učenici koji je pohađaju tu školu i govore o programu i mogućnostima koje škola pruža. Oglašavamo škole putem javnog gradskog prijevoza ZET i HŽ na kojima se nalaze plakati i privjesnice s QR kodom na kojem se nalaze sve informacije kao i na brošuri.
Koliko je srednjoškolski obrazovni sustav „osjetljiv“ odnosno responzivan na potrebe svijeta rada?
Puno bolje nego prije, ali ima mjesta za napredak.
Koliko su mikro, mala i srednja poduzeća spremna sudjelovati u stipendiranju, mentoriranju i obrazovanju učenika u obrtničkim zanimanjima?
Obrtnici su apsolutno spremni sudjelovati i, zbog manjka radne snage, svjesni su da treba ulagati u djelatnike. Stoga, obrtnici mentoriranju i primaju učenike na naukovanje tako da velika većina tih učenika i ostaje raditi nakon završene srednje škole.
Iskustva za sufinanciranje su različita, ali kako je regulativa drugačija, moguće je dobiti sufinanciranje za učenika od Ministarstva, onda ide sve bolje i bolje.
Jesu li učenici i roditelji svjesni potencijala u određenim zanimanjima?
Nažalost, nisu svjesni potencijala u strukovnim zanimanjima, zato je vrlo važno informirati učenike i njihove roditelje što sve strukovna zanimanja mogu pružiti. Sve više je potrebe u svim strukama tako da upisom u srednju strukovnu školu učenici postaju svoji ljudi po završetku školovanja.
Zato komuniciramo Upoznaj struku i živi od svojih ruku!
IZVOR: www.profitiraj.hr
Josip Grabušić