Učenici Industrijske strojarske škole (ISŠ) u zanimanju CNC operater Patrik Rašić, Ivan Sakoman, Dino Hodžić, Petar Periša, Leon Pajurin i Patrik Tepavac sretno su, u nedjelju 16. veljače 2020. godine, doputovali u Sloveniju. Učenici su tako, u pratnji nastavnika ISŠ-a Mate Sabola, započeli i uspješno proveli svoju dvotjednu Erasmus+ mobilnost u okviru projekta COmpetitive VET for learners and teachers II, COVET II.
Učenici Petar Periša, Patrik Tepavac i Dino Hodžić stručnu praksu obavljali su u tvrtki Metalika d.o.o. u Leskovcu kod Krškog dok su učenici Patrik Rašić, Ivan Sakoman i Leon Pajurin naukovanje provodili u tvrtki Les-kro d.o.o. u Sevnici. Stalni razvoj novih tehnologija u proizvodnim procesima, tržištu rada nameće sve veću potrebu za strukturom zaposlenika koji će biti kompetentni za rad i upravljanje CNC strojevima s novim tehnologijama strojne obrade. Mobilnost programa Erasmus+ omogućila je učenicima ISŠ-a da budu involvirani u proizvodni proces i sve vrste strojnih obrada na CNC strojevima te su učenici imali priliku samostalno izrađivati jednostavnije tehničke crteže i skice, a složenije očitavati kako bi prema njima mogli izrađivati izratke pri čemu su koristili računalne programe na osnovi kojih su posluživali CNC strojeve uspostavljajući tako suvremeni i konkurentni proizvodni proces. Učenici su, surađujući sa zaposlenicima u tvrtkama, došli do zaključka da više nije umijeće izraditi kompleksni proizvod, umijeće je izraditi ga po konkurentnoj cijeni, a dovoljno kvalitetno i pri tome utrošiti minimalno vremena.
Nastavnici ISŠ-a, članovi Projektnog tima COmpetitive VET for learners and teachers II, aktivno su sudjelovali u svim projektnim aktivnostima kao što su komunikacija i dogovori s kolegama iz Slovenije i suradnja s roditeljima učenika uključenih u projekt te su uvidjeli da je slovensko Erasmus+ iskustvo od učenika ISŠ-a zahtijevalo visoku dozu osobnog angažmana koja je značajno doprinijela povećanju njihovih kompetencija zapošljivosti.
Cilj mobilnosti Erasmus+ projekta, koji je u potpunosti ostvaren, stjecanje je iskustava međunarodne prakse, no svaka mobilnost učenika iskustvo je putovanja i prilika za upoznavanje drugačijih kultura pa su učenici tjedni odmor iskoristili za posjet Celju, toplicama Pardiso u Dobovi, a obišli su i Sevnicu, Krško i Ljubljanu. Tako je i ova mobilnost učenika ISŠ-a pokazala da, osiguravanjem mogućnosti za mobilnost i međunarodnu suradnju u području obrazovanja i osposobljavanja mladih, Agencija za mobilnost i programe Europske unije [AMPEU] pridonosi da učenici učenjem na radnome mjestu stječu specifično znanje i vještine potrebne za samostalan, siguran i odgovoran rad te rješavanje stvarnih problema radnoga procesa u zanimanju CNC operater. Učenici također stječu i razvijaju socijalne kompetencije kao što su: poštovanje radne discipline, komunikacija na radnome mjestu, suradnički odnosi i prihvaćanje različitosti, a sve to jak je poticaj cjeloživotnom učenju.
Suautori: Kristinka Lemaić, Meri Ružević i Mate Sabol
Anonymous